Words of Light : Theses on the Photography of History - Eduardo Cadava | PDF | Видеокурсы и книги по темам. Video Tutorials and books
  1. Вы устали постоянно покупать доступы на файлообменники и качать с них с разными скоростями, но в основном низкими. Здесь же предлагается скачивание вашего заказанного файла с любого файлообменника, но перелитого уже на облако майл, с огромной скоростью. Разные, гибкие уровни доступа на форум по очень выгодным ценам. Где вы видели, даже по минимальному тарифу доступа на этот форум, недельный доступ к скачиванию чего хотите, по вашему заказу, с любых файлообменников?

    Уважаемые пользователи форума! Чтобы качать и заказывать перелив на облачные сервисы, вы должны ознакомиться как это сделать ЗДЕСЬ Спасибо за понимание!

Words of Light : Theses on the Photography of History - Eduardo Cadava | PDF

Тема в разделе "Photo eBooks", создана пользователем Администратор, май 27, 2019.

Метки:
  1. Администратор

    Администратор Administrator Команда форума

    [​IMG]

    Here Eduardo Cadava demonstrates that Walter Benjamin articulates his conception of history through the language of photography. Focusing on Benjamin's discussions of the flashes and images of history, he argues that the questions raised by this link between photography and history touch on issues that belong to the entire trajectory of his writings: the historical and political consequences of technology, the relation between reproduction and mimesis, images and history, remembering and forgetting, allegory and mourning, and visual and linguistic representation. The book establishes the photographic constellation of motifs and themes around which Benjamin organizes his texts and thereby becomes a lens through which we can begin to view his analysis of the convergence between the new technological media and a revolutionary concept of historical action and understanding.


    Written in the form of theses--what Cadava calls "snapshots in prose"--the book memorializes Benjamin's own thetic method of writing. It enacts a mode of conceiving history that is neither linear nor successive, but rather discontinuous--constructed from what Benjamin calls "dialectical images." In this way, it not only suggests the essential rapport between the fragmentary form of Benjamin's writing and his effort to write a history of modernity but it also skillfully clarifies the relation between Benjamin and his contemporaries, the relation between fascism and aesthetic ideology. It gives us the most complete picture to date of Benjamin's reflections on history.

    [​IMG]
    [​IMG]


     

Перелинковка тем

Поделиться этой страницей

  1. Этот сайт использует файлы cookie, чтобы персонализировать контент и сохранить вход в систему, если Вы зарегистрируетесь.
    Продолжая использовать этот сайт, Вы соглашаетесь на использование файлов cookie.
    Скрыть объявление